28/02/2018

Заблудата 0700 и защо не се използват масово 0800 номера в България

Заблудата 0700

Преди близо 10 години в Кулбокс решихме да активираме национален номер 0700, вярвайки че сме избрали най-удобния и достъпен начин за връзка с нас. Унесени от забързаното ежедневие, не сме забелязали, че в последните години ситуацията значително се е променила и 0700 се е превърнал от най-достъпния, в най-скъпия канал за контакт.

Телеком пазарът тогава беше много по-различен. Мобилните телефони не бяха толкова разпространени и обаждането към и от тях беше в пъти по-скъпо от разговорите между фиксираните. В същото време при фиксираната телефония съществуваше разделение на градски и междуградски разговори, като таксуването на междуградските беше значително по-скъпо от градските. При 0800, за разлика от стандартните фиксирани номера, таксата за разговора се поема от повиканата, а не от викащата страна. Цената на минута разговор, която операторите таксуваха фирмите решили да използват 0800 беше главозамайваща. Подобна цена си заплащаха и операторите помежду си, когато има повикване от мрежата на единия към 0800 в мрежата на другия. При 0700 операторът таксуваше викащия на цената на един градски разговор, а фирмата, използваща 0700 номера, поемаше разликата до междуградски. От мобилни едно обаждане към 0700 се таксуваше като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор. Всичко това основно се дължеше на високите такси, които телекомите си заплащаха за взаимно свързване и фактическия монопол във фиксираната телефония.

Тогава изборът ни се свеждаше до следните три възможности:
  • Да имаме отделен локален телефонен номер за всяко населено място, в което оперираме плюс отделен мобилен номер за всеки мобилен оператор - крайно неудобно и непрактично;
  • Национален номер 0800 - изключително скъпо за нас;
  • Национален номер 0700 - на цената на градски разговор, удобен и универсален.
Пазарът на телекомуникационни услуги днес изглежда съвсем различно. Мобилната телефония е масово разпространена. Тарифните планове на мобилните оператори в повечето случаи включват значително количество минути за разговори към всички мрежи в България. Фиксираната телефония е със затихващи функции, като над 90% от обажданията към нашият 0700 номер са от мобилни телефони. Предполагаме, че статистиката е подобна навсякъде. Всичко това се дължи основно на намалените с повече от 10 пъти цени за взаимно свързване между операторите и отпадането на деленето на градски и междуградски разговори при фиксираната телефония, наложени от КРС под натиск от ЕК.

За съжаление ценообразуването и таксацията на разговорите към специални номера от типа 0700, 0800 и подобни е въпрос на свободни пазарни договорки между телекомите и е оставено извън регулаторните норми на КРС. Предполагаме това е основната причина тези цени да не са претърпели никаква промяна през цялото това време.

Ето и до какви аномалии води това: 
  • 0800 - обажданията към тези номера продължават да се таксуват на същите цени като преди 10 години, което е крайно демотивиращо и обяснява защо много малко компании в България използват 0800 номер.
  • 0700 - всички оператори са извадили този тип номера от всякакви пакети и ги таксуват отделно на цени от порядъка на 0.30 лв. на минута. Описанието “на цената на един градски разговор” вече е изключително некоректно, като използването на такъв номер облагодетелства единствено оператора, чиито клиенти набират номер 0700 и реално се обезсмисля, както за потребителите, така и за компаниите, които го използват.
След осъзнаване на тази промяна направихме опит за корекция на цените ни за взаимно свързване, касаещи номера от типа 0700 и 0800, с водещите телеком оператори, но се сблъскахме с неразбиране. Не виждаме разлика в разходите за терминация на стандартен телефонен номер и такъв от типа 0700 и 0800, а разликата в цената е над 100 пъти (0.15-0.20 лв. терминиране на 0800 срещу 0,0015 лв. регулирани цени). Ще продължаваме да се борим за намаляне на тези цени и изравняването им с регулираните стандартни цени.

С оглед на всичко изложено по-горе, Кулбокс промени националния си номер на 0800 45845. Всички такси за обаждане към новия ни номер, от който и да е български фиксиран или мобилен оператор, ще са за наша сметка. Благодарим на нашите потребители за това, че насочиха вниманието ни към тази промяна и ни извадиха от заблуждението, че им предлагаме възможно най-доброто решение.


Оставете коментар

Митко Ненов
Публикуван на: 02/03/2018 19:09

БРАВО!!!
НА ВАШЕТО РЕШЕНИЕ!
ОЧАКВАМ С НЕТЪРПЕНИЕ
ПРЕДЛОЖЕНИЕ ОТ ВАС
ЗА ИНТЕРНЕТ УСЛУГИТЕ ВИ НА МОЯ АДРЕС!
Огнян Филипов
Публикуван на: 02/03/2018 19:13

Мисля си, един мобилен номер дали няма да е достъпен от цялата страна?
Щото, аз от години не ползвам 0800хххххх и 0700ххххх, та ако ще и Господ да ми ги хвали.
Това е положението.
Калоян
Публикуван на: 02/03/2018 19:20

Възхищавам Ви се за решението и за това, че се грижите за клиентите си по този начин!
Още една причина да съм Ваш клиент!
Георги
Публикуван на: 03/03/2018 02:14

А защо просто не го направихте 02... Или респективно за който там град е. Това се води фиксиран номер и е включен към безплатните минути за мобилни услуги на всички оператори. Така и вие ще спестите.
Голяма работа, че няма да започва с 0800 или 0700.
Полина Йорданова
Публикуван на: 03/03/2018 22:24

Хиляди благодарности, че обръщате внимание на сигналите на клиентите си. Мтел ме таксуваха 26лв. за разговори с вас.
Венци
Публикуван на: 04/03/2018 09:19

Много добре,само че,колкото и пъти да съм се опитвал при авария да се свържа с вас,никой не ми вдигаше отсреща! И то от тел:0700 където плащам аз.Ха да познаем как ще е от телс 0800!?!?
Александър
Публикуван на: 05/03/2018 07:41

Напълно подкрепям и стоя зад идеята телефонният номер да бъде променен от 0700 на 0800 . Това отключва нови възможности за обратна комуникация с вас в случай на аварии, въпроси и запитвания или просто при желание на някой да стане Ваш клиент. Преди около месец лично аз имах запитване и предпочетох да се разходя до офис пред това да звънна на въпросния телефон поради същата причина на високи цени с 0700 . Продължавайте да се развивате и да бъдете номер 1 в сферата на интернет и цифрова телевизия!
Бургас
Публикуван на: 05/03/2018 18:34

Страхотни сте! Много малко ако и не почти никой, ще го направят това, към оранжевите мошенници обаждането се таксува по 0.06 ст. веднъж, на 0700 ако си абонат на друг оператор е 0,30 ст. без ддс ако не и повече.
Към Бургас скоро ще идавате ли?
nagi
Публикуван на: 06/03/2018 10:53

Супер
Петър Цветков
Публикуван на: 09/03/2018 11:54

Прекрасно, но реално най-лесно ще ви е да си направите един телефон 088 Coolbox /2665269/ - и толкоз. Ние няма да имаме грижи, а и вие няма да трошите луди пари по лудите телекоми. Вярно, че името ще ви е малко съкратено, ама се помни без грижи
Иван Драгиев
Публикуван на: 27/03/2018 13:18

Попаднах на едно изключително полезно приложение - https://play.google.com/store/apps/details?id=tenev.plamen.com.fixedNumbers Ще си спестите разходите от 0700 номерата
Евгени
Публикуван на: 14/08/2018 00:12

Огнян Филипов, ще е.

Петър Цветков, най-добре за клиентите е да е 0 800. 0 800 не е само единнин номер, а има и разлика в заплащането, както са написали от дружеството. Ако тръгнем да търсим кое ще е по-добре за дружеството, тръгваме от лошо за клиента по-добре за дружеството, твоят вариант, мобилен номер. Няма да продължавам към средно положение за клиента и средно положение за дружеството или по-лошо, защото положението на клиента започва да се отдалечава от розово. Като маркетолог, ако положението на клиента е лошо или клони към лошо, дружеството губи този клиент след кратък период от време.
Евгени
Публикуван на: 14/08/2018 00:14

Една поправка. Разменил съм местата на средно и лошо положение за клиента.
Star
Публикуван на: 12/11/2018 16:37

Браво!
Благодарим.

Нов коментар


Изпрати ›››